Salam Perantauan

saya panjangkan kesyukuran kepada allah krn akhirnya sampaai aku ke bumi anbiya'.bumi anbiya' jg dikenali sbg bumi ardul kinanah.biarlah aku bercerita tntg perjalananku sehingga ke mesir.tepat jam 4.30 pg,aku dan sekeluarga tiba di lapangan terbang bayan lepas.mgkn kami adalah keluarga yang terakhir.menurut kawanku,dia sudah tiba di situ dr jam 1.30 pg.sungguh terkejut aku apbl melihat ribuan lautan manusia yang membanjiri lapangan terbang tersebut.selepas menimbang bagasi,aku berjumpa dgn keluarga wat kali terakhir tuk bersalam-salaman.babak yang begitu mnyedihkan.....huhu.mak ad berpesan:" mak redha akak pegi belajar "......ayah berpesan jg :" belajar sungguh2 ya kt sana ,jgn main2 ".maka bercucuranlah air mata mngenangkan tanggungjawap yang begitu berat terpaksa digalas........allahumma yassir wala tuaasir. ya allah.................tp alhamdulillah sekejap sj.tp selepas itu kembali bersemangat untuk terus menuntut ilmu.amin ya rabbbb.mgkn smpi di sini coretan perantau baru...............doakan imtihan yg bakal mnjelang..


#kpd sidang pembaca,doakanlah  imtihan@peperiksaan yg bakal mnjelang dan aku diberi kekuatan tuk meneruskan pelajaran di sini....... 
0 Responses