MERDEKAKAH KITA ??

SALAM, pertemuan yg mungkin dinaungi malaikat....minta barakah-Nya...

walaupun sdh bbrp hari berlalu iaitu hari kemerdekaan,namun satu persoalan yg kerap timbul bermain dalam fikiran saya: sebagai seorang muslim yang memiliki ciri2  10 muassofat tarbiyah, adakah kita dikira merdeka ?? mari bersama2 kita bongkar dan selongkar,kita singkap dan kita ungkap jawapan bagi persoalan tersebut...

31 Ogos 1957,adalah satu tarikh kegemilangan pentadbiran negara dan rakyatnya,dan bebasnya dari belenggu penjajah.Dengan tema: 1Malaysia Menjana Transformasi.

beberapa hari yg lepas,saya telah menonton berita:- bagaimana pemuda-pemudi menunggang motosikal dgn aksi yg kurang sopan sambil membawa bendera Jalur gemilang. ya !! kita bangga dengan mereka. tapi fahamkah mereka dengan erti kemerdekaan yg sebenar ...atau hanya tahu ttg kebebasan ??

pada pndaapat saya, walaupun kita mengecapi kemerdekaan hampir 53 tahun,namun itu bukan kemenangan hakiki. kemenangan hakiki yg saya maksudkan ialah kebebasan bukan sahaja dari segi fizikal,
                                                      ( bukan peperangan ini sahaja)

malahan mental/pemikiran masyarakat malaysia@ umat islam amnya. cuba kita perhatikan, pelbagai budaya barat telah menular masuk ke dalam negara melalui pelbagai medium yg mngkin kita x sedari. pemuda-pemudi disajikan hiburan yg melampau-lampau...atau lbih dkenali sebagai..budaya hedonisme..adakah kita merdeka???

walaupun penjajah x menyerang kita secara nyata namun kita terlupa bahawa mereka pnyai agenda lain untuk menggagalkan umat islam iaitu dengan satu senjata yg  tersembunyi..GHAZWATUL FIKR-serangan pemikiran..dengan itu,umat islam akan mudah lalai dgn buai dunia tanpa memikirkan tanggungjawab yg lebih besar di bumi iaitu KHALIFATULLAH...maka,saya merayu kepada semua manusia untuk kita menghayati erti merdeka yg sebenar...dan letakkkan perisai iman dan taqwa sebagai pendinding serangan yahudi...wallahu'alam..

wassalam
0 Responses